FILOSOFIA + LLENGUATGE MATEMÀTIC

Passen tantes coses dins classe, que algunes vegades és difícil enregistrar-ho i documentar-ho tot. A part d'això, que la documentació també comporta molt de temps i algunes vegades és difícil trobar-ne.

La setmana passada, a l'estona de filosofia, vam jugar a tres jocs. Un d'ells era aquest: en Toni havia preparat una capsa amb objectes dintre i sense poder-los veure, els havíem d'aparellar. De un en un, havíem de sortir i havíem d'intentar trobar les parelles. Una vegada trobades, havíem de descriure les qualitats sensorials dels objectes (formes, mida, color, textura...).

 Aquests, eren els objectes que hi havia dintre. 
Aquest segon trimestre, a filosofia 3/18, estam treballant les habilitats de recerca i les de conceptualització i anàlisi. Hi ha molts de jocs que també comporten treballar continguts de llenguatge matemàtic, i l'exemple descrit, n'és un cas. 

Pels qui no coneixeu el projecte de filosofia 3/18, molt breument, dir que és una proposta que té com a finalitat reforçar les habilitats de pensament a l'escola en l'educació infantil, primària i secundària, amb l'objectiu de formar ciutadans que pensin i parlin raonablement, elements essencials per a la participació democràtica. Es treballen particularment les àrees de comprensió, anàlisi i solució de problemes.

Nosaltres treballam aquestes àrees bàsicament amb jocs i algunes vegades amb contes. 

3 comentaris:

  1. ¡Qué actividad más interesante!! Un abrazo!!

    ResponElimina
  2. Hola!!!! Avui veiem les últimes entrades al bloc!!!! Hem estat sense internet!!! Molt xulo i molt interessant !! Gràcies!!! Estem molt contents de poder seguir.ho per ací!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què bé que seguiu el bloc! Així dóna gust gastar-hi tant de temps per fer-lo! Gràcies!

      Elimina

PRACTICA EL RELLEU DE LES ILLES BALEARS