PINTAM AMB LA BOCA?

Avui, en Toni ens ha proposat fer una activitat molt diferent a les que hem fet fins ara. Aprofitant l'hora de plàstica i com que havíem de pintar una fulla per a la figuera de la nostra escola (per ara, només hi ha el tronc pintat a la paret), ens ha proposat fer-ho d'una manera molt especial.

La cosa ha succeït així:
(imatge projectada a la pissarra digital)
TONI: Algú pot descriure aquesta fotografia?
IZAN: No tiene manos ni pies
LEYRE: manos tampoco 
LAURA: No té peus
NICO: Ni sabatas
LEYRE: es un bebé
TONI: És un bebé?
TOTS: Nooo!
TONI: És un home amb barba que no té ni mans ni peus.
LAURA: per què?
TONI: Per què trobau que no en té?
NICO: porque han desaparecido
LAURA: Nooo! perquè s'ha mort.
TONI: S'ha mort?
TOTS: Noo
NAIRA: Está content
TONI: Sí, eh? Està rient. (En Toni ens comenta que possiblement o degué néixer sense braços ni peus o degué tenir un accident i els hi degueren d'amputar). 
TONI: I què trobau que li agrada fer a aquest home?
NAIRA: Li agrada comer
LAURA: Però si no té mans, no podrà agafar sa cullera.
TONI: I com pot agafar sa cullera?
ONA: Con la boca
LAURA: Nooo!! Perquè no se pot aguantar amb sa boca
ONA: O puede comer con el pie.
TONI: No ho sé. Li ho hauríem de demanar. 
Toni: I... una cosa... A vosaltres vos agrada pintar amb pinzells?
TOTS: Sííí
Toni: I trobau que ell pot pintar amb pinzells?
TOTS: Noo.
LAURA: No, perquè no té mans
TONI: Mirau!
(imatges projectades a la pissarra digital)
(gran sorpresa)
IZAN: Están pintando con la boca!!!
LAURA: Estan pintant amb sa boca!!!
TONI: I aquests homes tenen braços?
TOTS: Noo
TONI: I mirau quins quadres més guapos!!
ONA: L'han pintat amb sa boca
(tots es queden molt sorpresos)
TONI: I què tenen a sa boca?
NAIRA: Un pinzell
TONI: Aquesta dona pot pintar amb pinzells?
(Estan molt sorpresos i quasi no gosen a dir ni sí ni no)
TONI: Com ha pintat aquest quadre tan guapo?
NAIRA: Con pinzells
TONI: I com aguanta els pinzells?
LAURA I YASSIR: Amb sa boca
TONI: I totes aquestes persones poden anar a nedar?
TOTS: No perquè no tenen braços.
TONI: I Poden jugar a futbol?
(La meitat de nins i nines diuen que no perquè no tenen peus)

(Acte seguit es projecten les següents fotografies)
(es queden impactats)
LEYRE: Es una nena
IZAN: Está jugando a futbol!!
LEYRE: Con una pelota
LAURA: No té peus!! Està jugant a futbol sense peus!
IZAN: No tiene pies. Tiene eso (assenyala les pròtesis de la nena).
TONI: Són pròtesis que l'ajuden a caminar, a córrer, a jugar a futbol...
ONA: Eso no són peus
IZAN: Es un robot
TONI: Són unes pròtesis que l'ajuden a caminar, a córrer... I... està jugant a futbol?
TOTS: Sííí!!
NAIRA: Una piscina
(Es queden sense paraules)
TONI: Aquest senyor té mans?
TOTS: No!!
TONI: I què fa?

IZAN: Está nadando sin.


Acte seguit en Toni ens proposa pintar les fulles de la figuera com aquestes persones: utilitzant només boca. Al principi ens ha fet molta de gràcia, però hem pogut comprovar que és MOLT difícil pintar un dibuix utilitzant només la boca. 
Al comprovar que era molt complicat, en Toni ens ha dit que podíem acabar de pintar la fulla utilitzant les mans i... QUINA DIFERÈNCIA! 

2 comentaris:

  1. Qué interesante y educativo!! Un abrazo!

    ResponElimina
  2. És genial!!!! Totes els posts són genials!!

    ONA GHJGJKDFJCCCCCCCCN,MJHGHGFDSM,LLKMNBVHHJITKGJHGFDJLKLKKKJNJVJKLLJMKMHHFHGJHNBVOIIHGHVGTESDZZVVADBBB NNKKL,G.Ñ.BÑLKHVVBGFXSCVXFXBBGCDFGFEEDSWSDDCSSFVFFFVGVBNMNMNM,MGHFDDCXDKHGHLKHGGRFRHYHFHHHYDHBHGGGGFHGJGHHGHFHGFHFNGFNHGJGFJJKH

    ResponElimina

PRACTICA EL RELLEU DE LES ILLES BALEARS