Ambients dimarts 17 de març de 12:00 a 13:00

HYPÀTIA
HOLA A TOTS I TOTES! 
Els ambients ofereixen als alumnes distintes propostes que s’adapten als
seus aprenentatges previs i als seus interessos, on ells i elles lliurement
poden dur a terme a través de l’experimentació. No és obligatori fer
totes les propostes, però des de hypàtia et convidem a intentar fer
el major nombre de propostes possibles.
A continuació afegiré un seguit de propostes per treballar continguts
de matemàtiques. 
Per treballar els NOMBRES proposo els següents sudokus.
Recordeu les normes explicades a l’aula, NO es poden repetir cap
nombre ni a la mateixa fila, ni columna ni quadrat!!:




Respecta al bloc de  MESURES podem treballar:
·      La longitud mesurant amb una regla, amb pams o amb
una cinta mètrica diferents objectes de casa
(taula, cadira, a nosaltres mateixos...) i apuntar-ho a un paper.
Recordeu indicar la unitat de mesura.
·      El pes sent uns grans cuiners i cuineres. Amb ajuda de
les famílies elabora un pastís. Fes una foto, apuntar
els ingredients que du i la quantitat expressada en grams de
cada un dels ingredients.
·      A continuació vos adjuntaré una imatge amb diferents aliments.
L’objectiu és treballar i conèixer les diferents monedes.
A cada un dels productes li heu de posar el preu que vulgueu,
deixeu volar la vostra imaginació!
Pels alumnes de primer poden ser preus més sencills
com 1€, 2€, 50 cent...
Pels alumnes de segon podeu jugar amb més decimals:
1,25€, 1’67€... inclús jugar tornant el canvi.
Pels alumnes de tercer amb les vostres famílies podeu jugar
a que vos paguin i vosaltres haver de tornar el canvi complicant
una mica més els preus.


Per treballar continguts de GEOMETRIA, us adjunto un geoplà
on podreu dibuixar seguint els punts diferents figures.
Un cop feta l’obra, heu d’indicar quines figures geomètriques trobeu.
Per treballar la PROBABILITAT podeu jugar amb dos daus,
llançar-los al mateix cop i veure quins números surten més sovint,
quins surten poques vegades i quins no poden sortir mai.
(Succés probable, succés improbable i succés impossible).
En cas de no tenir daus, ho podem fer amb altres objectes quotidians
que tenim a casa.
Per exemple, ficar dins una bossa 3 pinces, 2 taps de botella i 1 goma.
Fer preguntes tals com: Quin dels objectes té més probabilitat de sortir,
per què?. Podríem extreure dos objectes de la bossa i que surtin
dues gomes, per què?, entre d’altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRACTICA EL RELLEU DE LES ILLES BALEARS